loading...

adrapanagroup

شركت خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي راسا پرواز آدراپانا

بازدید : 253
11 زمان : 1399:2

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

حتما شما هم نام كبك را خيلي شنيده ايد و ديده ايد كه مردم ويزاي كانادا مي گيرند تا به اين شهر سفر يا مهاجرت كنند. ولي آيا مي دانيد كه چرا اين شهر اينقدر مشهور و محبوب است؟ كبك (Quebec) از شهرهاي كانادا ست و لقب زيباترين شهر كانادا را گرفته است. اكثر اهالي كبك فرانسوي هستند و كبك تنها شهري است كه زبان رسمي آن متفاوت است.

هم چنين اين شهر توانسته با برداشتن چندين گام استراتژيك و هوشمندانه به خوبي بازار گردشگري چين به كانادا را ارتقا بخشيده است. در ادامه با آدراپانا همراه باشيد تا بدانيد كه چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟


مطالب مرتبط: هزينه تحصيل و زندگي در كانادا


كبك از شهرهاي كانادا است كه هرساله گردشگران زيادي را به اين كشور مي‌كشاند. اما چرا اين شهر به اين ميزان محبوب است؟ شايد يكي از دلايل اصلي اين جذابيت، خيابان‌هاي سنگ‌فرش شده و ساختمان‌هاي ۴۰۰ ساله باشد. بافت شهري متفاوت كبك باعث شده تا اين شهر به شهر شماره ۱ كانادا تبديل شود.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

كبك شهري با بافت بسيار متفاوت از سايز شهرهاي كانادا است. اهالي كبك اكثرا فرانسوي هستند و در اين شهر در بيشتر رستوران‌ها و هتل‌ها به زبان فرانسه صحبت مي‌كنند.

هرساله تورهاي گردشگري زيادي به كبك مي‌آيند و بسياري از خواننده‌ها كنسرت‌هاي بزرگ خود را در اين شهر برگزار مي‌كنند. نگران خريد نباشيد، كبك يكي از بهترين مكان‌ها براي خريد سوغاتي است؛ مراكز خريد، بازارهاي سنتي با هر سليقه‌اي هماهنگ است.

از شگفتي‌هاي طبيعت كبك مي‌توانيم به آبشار «مونتمورنسي» (Montmorency)، رودخانه «سنت لارنس» (St.Lawrence) اشاره كرد.

هتل‌هاي كبك طراحي و معماري زيبايي دارند و از جمله بهترين هتل‌هاي اين شهر مي‌توان به هتل «فير مونت لچاتئو» (Fairmont Le Chateau)، و سيتي هتل اشاره كرد. اين دو هتل از بهترين هتل‌هاي كبك است.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۱۰ مكان برتر طبيعت گردي در كبك

پياده‌روي و طبيعت‌گردي يكي از كارهاي دوست‌داشتني است كه امروزه تعداد زيادي از گردشگران و توريست‌ها را به خود جلب كرده است. به همين دليل شناخت مكان‌هاي مناسب براي يك پياده‌روي و طبيعت‌گردي بسيار مهم است.

اغلب گردشگران استان كبك (Quebec) را به واسطه‌ي طبيعت زيباي وحشي و ستودني‌‌اش، مي‌شناسند است. اين استان با قرارگيري در خاك كانادا و نيز با حضور در تپه‌هاي دامنه‌اي كوه آپالاچي (Appalachian: رشته كوهي است مناسب براي كوهنوردي كه با طولي برابر با ۳۰۰ كيلومتر، در بخش شرقي آمريكا و در بين كوهستان اسپرينگر در ايالت جورجيا و نيز كوهستان كاتادين در ايالت مين قرار گرفت است)، يكي از بهترين مكان‌ها با تنوعي از مناسب‌ترين زمين‌ها و نواحي براي پياده‌روي و قدم زدن محسوب مي‌شود.


مطالب مرتبط: دلايل رد شدن ويزاي كانادا


۱. مسير سنت ريموند (Saint Raymond)

Vallée Bras du Nord، با قرارگيري در شهرك‌هاي شرقي ريموند (Raymond)، يكي از مشهورترين مسيرهاي پياده‌روي شناخته شده با طولي بالغ بر ۸۰ كيلومتر است. در اين منطقه، مسيرهاي مبتدي، متوسط و دشوار وجود دارد كه با توجه به توانايي و علاقه‌ي دوستداران به طبيعت براي پياده‌روي انتخاب مي‌شود. همچنين حضور ۸ پناهگاه و اقامتگاه‌هاي مختلف در طول مسير و سراسر منطقه‌، يكي از تسهيلاتي است كه براي علاقه‌مندان به پياده‌روي و طبيعت‌گردي درنظر گرفته شده است. اين اقامتگاه‌ها، در تمام ساعات شبانه‌روز و كل سال، در حال ارائه‌ي سرويس به مشتريان و گردشگران است.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۲. مسير Les Sentiers de l’Estrie

يكي ديگر از مسيرهاي مناسب پياده‌روي در شهرهاي شرقي، Les Sentiers de l’Estrie است كه از «شهرك ساتن» (Sutton)، به «روستاي كينگزبري» (Kingsbury)، با طولي برابر با ۲۰۰ كيلومتر امتداد دارد. اين مسير پياده‌روي فوق‌العاده از چندين كوه مشهور همچون «مونت ساتن» (Mont Sutton)، و «مونت افورد» (Mont Orford) كه از گزينه‌هاي بسيار مناسب براي اسكي روي برف شناخته مي‌شود، عبور مي‌كند. همچنين در طول مسير مي‌توانيد كمپينگ‌ها، پانسيون‌ها و مهمانخانه‌هاي متعددي را براي اقامت كوتاه‌مدت به همراه صبحانه بيابيد. جالب است بدانيد كه انجمن باشگاه غيرانتفاعي پياده‌روي، سالانه ۲۰۰ مسير پياده‌روي را براي علاقه‌مندان، ساماندهي مي‌كند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۳. مسير Deux-Criques (پارك ملي La Mauricie)

در شائونيگان (Shawinigan)، مسير Deux-Criques، يكي از چالش‌برانگيزترين مسيرهاي پياده‌روي است كه با طولي برابر با ۱۷ كيلومتر و عبور از بيابان‌هاي نفس‌گير و جاده‌هاي سخت و دشوار، در استان كبك هر سال شاهد حضور جمعي از علاقه‌مندان به پياده‌روي و طبيعت‌گردي است. بهترين زمان براي پياده‌روي در اين مسير، از ماه آوريل تا اكتبر است كه براي انجام آن به همراه داشتن وسايل و تجهيزات مناسب براي اين فعاليت‌ هيجان‌انگيز و در عين حال بسيار سخت، لازم خواهد بود. در طول مسير، مسافران و گردشگران مي‌توان در يك پياده‌روي هفت تا هشت ساعته، از تماشاي مناظر زيبا و بكر اين منطقه از كبك، لذت ببرند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۴. مسير Pingualuit Crater

بخش شمالي منطقه‌ي «نونويك» (Nunavik)، برخوردار از مسيري نسبتا آسان و با تنها ۲.۵ كيلومتر راه پياده‌روي است. اما موقعيت و محل قرارگيري دور آن ممكن است كه براي برخي از گردشگران و مسافران، سخت و نامناسب باشد. در اين مسير، حفره‌ يا دهانه‌ي آتشفشان Pingualuit را مشاهده مي‌كنند كه در نوع خود جالب و تماشايي است. اين دهانه، درواقع حوضچه‌اي است پرآب و دايره‌اي شكل كه به دليل شفافيت آب آن، به «چشم كريستال نونويك»، شهرت يافته است.


در مسير Pingualuit Crater، حضور دهانه‌ي آتشفشان با عمر ۱ ميليون و ۴۰۰ سال، بر جذابيت آن افزوده است.


دانشمندان معتقدند كه اين حوضچه‌ي جالب، توسط سقوط و برخورد يك سنگ آسماني به زمين در ۱ ميليون و ۴۰۰ سال پيش، ايجاد شده است. دهانه‌اي كه يكي از قديمي‌ترين و بهترين حوضچه‌هايي است كه امروزه در جهان وجود دارد. گردشگران مي‌توانند براي رفتن از مسير «Parcs Nunavik»، از يك تور مسافرتي نه روزه با تمامي امكانات با مبلغي برابر با ۴ هزار و ۹۹۹ دلار (حدود ۱۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان)، استفاده كنند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۵. لِس لاك (Les Lacs)، پارك ملي فوريلن (Forillon)

در ناحيه‌ي خيره‌كننده‌‌ي Gaspésie، «لس لاك»، يكي از مناظر زيبا و منحصربه‌فرد است كه از چشم‌اندازي گيج‌كننده از دره‌ي رودخانه‌ي موريس و چندين درياچه تشكيل شده است. اين منطقه‌ي شگفت‌انگيز، يك مسير چالش‌برانگيز پياده‌روي به صورت دايره‌اي شكل با طولي برابر با ۳۵ كيلومتر است كه با درنظر گرفتن مسير بين‌المللي آپالاچيان، به ۱۱۳۵ كيلومتر مسيري بكر و فوق‌العاده براي پياده‌روي و كوهنوردي، تبديل مي‌شود. مسير پياده‌روي آپالاچيان، با ۱۱۰۰ كيلومتر از دنباله‌ي آپالاچين به كوه Katahdin در «مين» (Maine)، شروع شده و با عبور از سراسر «نيوبرانزويك» (New Brunswick)، به بالاي شبه‌جزيره‌ي Gaspé ، گسترش مي‌يابد. كوهنوردان و طبيعت‌گردان هيچ نگراني از جا ماندن در مسير نخواهند داشت؛ چرا كه در طول راه اردوگاه‌ها و پناهگاه‌هاي كنار جاده‌ا‌ي متعددي را براي اسكان و استراحت، خواهند يافت.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۶. مركز حفاظت از حيات وحش ايستگاه شرقي مگدالين (Les Îles-de-la-Madeleine)

«Les Îles-de-la-Madeleine»، يا «جزاير مگدالن» (Magdalen)، به عنوان مركز تعداد زيادي از اقامتگاه‌هاي كوتاه‌مدت ديدني و خوش‌منظره‌ كه دسترسي به آن‌ها آسان است، شناخته مي‌شود. دو مسير پياده‌روي را مي‌توان در اين منطقه از كبك، عالي و ممتاز برشمرد. يكي از اين مسيرها، مركز حفاظت از حيات وحش ايستگاه شرقي است و ديگري نيز يك اكوسيستم سرسبز با گياهان منحصربه‌فرد و دوست‌داشتني است كه با پياده‌روي در آن مي‌توان از فرصت تماشاي پرندگان عالي و فوق‌العاده، بهره‌مند شد.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۷. مسير L’Acropole des Draveurs

شهر شارلوا (Charlevoix) در استان كبك، برخوردار از مسير پياده‌روي بسيار دشوار اما محبوب و دوست‌داشتني با طولي برابر با ۱۰ كيلومتر و ۴۰۰ متر است. مسيري كه گردشگران و طبيعت‌گردان بين ۴ الي ۶ ساعت طول مي‌كشد تا آن را به اتمام برسانند. هرچند اين مسير با سختي‌هاي خاص خود همراه است، ولي زيبايي طول راه و چشم‌اندازهاي مسير به گونه‌اي چشم‌گير و دوست‌داشتني است كه ارزش اين زمان صرف كردن و تحمل سختي را خواهد داشت. در طول مسير مي‌توان مكان‌هاي متعددي را مشاهده كرد كه همه داراي مناظر پانوراماي بسيار زيبا است و خود از دلايل محبوبيت اين مسير پياده‌روي در بين گردشگران و طبيعت‌گردان محسوب مي‌شود.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۸. پارك ملي در سگنه (Sentier du غير مجاز مي باشدuenay)

در «سگنه لاك سنت ژان» (غير مجاز مي باشدuenay-Lac-Saint-Jean)، «پارك ملي Sentier»، با ۴۲ كيلومتر طول، يكي ديگر از مسيرهاي فوق‌العاده براي پياده‌روي و لذت بردن از طبيعت ناب و بكر شهر كبك، است.


مسير پارك ملي Sentier، با حضور آبشارهاي زيبا و مناظر خيره‌كننده، بسيار زيبا و دوست‌داشتني است.


هرچند پيمودن اين مسير، مدت زمان ۲۱ ساعت طول مي‌كشد و تقريبا دو تا سه روز در سفر به سر خواهيد برد، ولي يكي از بهترين تجربه‌هاي پياده‌روي چند روزه‌اي است كه گردشگران و طبيعت‌گردان خواهند داشت. در اين مسير دوست‌داشتني، روبه‌رو شدن چهره‌به‌چهره‌ي گردشگران با حيوانات محلي، تماشاي آبشارهاي زيبا و حيرت‌انگيز و نيز مناظر خيره‌كننده و شگفت‌انگيز، از جمله تجربياتي است كه هر طبيعت‌گرد و مسافري آن را خواهد داشت.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۹. پارك ملي مجمع‌الجزاير مينگان (Mingan)

Île Nue مينگان در ناحيه‌ي مسكوني «كوت-نور» (Côte-Nord) استان كبك، يك مسير پياده‌روي دايره‌اي آسان با طولي برابر با ۸ كيلومتر و ۳۰۰ متر در اطراف يك جزيره‌ي زيبا است كه پيمودن آن حدود ۳ الي ۴ ساعت طول مي‌كشد. چشم‌انداز زيبا و حيرت‌انگيز در اين منطقه وجود دارد كه به «بارن» (the barrens)، نامگذاري شده كه نام آن با توجه به آنچه كه در آن منطقه خواهيد ديد، مناسب و به جا انتخاب شده است. در اين جزيره زيستگاه گونه‌هاي درختي بونساي يا دارسان (bonsai: درختان كوتاه گلداني كه زيستگاه اصلي آن‌ها كشور ژاپن است)، و به طور متفاوت يا وگرنه يا درغيراينصورت آن هست بادزده يا بربادرفته يا بوسيله باد جارو شده، خاكستري و تا حدي تيره رنگ يا تند و تلخ يا سخت است. نكات برجسته‌ي اين مسير پياده‌روي، تماشاي «كوره‌هاي باسك» (Basque)، از آثار باستاني باقيمانده از قرون ۱۷ و ۱۸ ميلادي و نيز مشاهده‌ي پرندگان دريايي نادر است.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۱۰. مسير پياده‌روي چامپلين؛ پارك گاتينو (Gatineau Park)

در «اوتاوا» (Outaouais)، مسير پياده‌روي چامپلين، يك مسير كوتاه و در عين حال ساده است كه طول آن برابر با ۱ كيلومتر و ۳۰۰ متر است. عبور از اين جاده با پاي پياده تنها ۳۰ دقيقه طول مي‌كشد. چشم‌اندازهاي بي‌نظير در چامپلين، از مزاياي منحصربه‌فرد و قابل توجهي است كه در اين مسير وجود دارد و باعث مي‌شود طبيعت‌گردان و گردشگران ضمن حضور در آن، از تماشاي مناظر حيرت‌انگيز و نفس‌گير دره‌ي اتاوا كه شامل سپر كانادا (Canadian Shield: زمين‌هاي بسيار كهن در كانادا كه نيمي از مساحت آن را فرا گرفته و به صورت محدب، پيچيده و درهم و متشكل از سنگ‌هاي آذرين و دگرگوني‌هاي دوران مختلف است) و زمين‌هاي پاييني ساحل سنت لارنس است، لذت ببرند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

حتما شما هم نام كبك را خيلي شنيده ايد و ديده ايد كه مردم ويزاي كانادا مي گيرند تا به اين شهر سفر يا مهاجرت كنند. ولي آيا مي دانيد كه چرا اين شهر اينقدر مشهور و محبوب است؟ كبك (Quebec) از شهرهاي كانادا ست و لقب زيباترين شهر كانادا را گرفته است. اكثر اهالي كبك فرانسوي هستند و كبك تنها شهري است كه زبان رسمي آن متفاوت است.

هم چنين اين شهر توانسته با برداشتن چندين گام استراتژيك و هوشمندانه به خوبي بازار گردشگري چين به كانادا را ارتقا بخشيده است. در ادامه با آدراپانا همراه باشيد تا بدانيد كه چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟


مطالب مرتبط: هزينه تحصيل و زندگي در كانادا


كبك از شهرهاي كانادا است كه هرساله گردشگران زيادي را به اين كشور مي‌كشاند. اما چرا اين شهر به اين ميزان محبوب است؟ شايد يكي از دلايل اصلي اين جذابيت، خيابان‌هاي سنگ‌فرش شده و ساختمان‌هاي ۴۰۰ ساله باشد. بافت شهري متفاوت كبك باعث شده تا اين شهر به شهر شماره ۱ كانادا تبديل شود.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

كبك شهري با بافت بسيار متفاوت از سايز شهرهاي كانادا است. اهالي كبك اكثرا فرانسوي هستند و در اين شهر در بيشتر رستوران‌ها و هتل‌ها به زبان فرانسه صحبت مي‌كنند.

هرساله تورهاي گردشگري زيادي به كبك مي‌آيند و بسياري از خواننده‌ها كنسرت‌هاي بزرگ خود را در اين شهر برگزار مي‌كنند. نگران خريد نباشيد، كبك يكي از بهترين مكان‌ها براي خريد سوغاتي است؛ مراكز خريد، بازارهاي سنتي با هر سليقه‌اي هماهنگ است.

از شگفتي‌هاي طبيعت كبك مي‌توانيم به آبشار «مونتمورنسي» (Montmorency)، رودخانه «سنت لارنس» (St.Lawrence) اشاره كرد.

هتل‌هاي كبك طراحي و معماري زيبايي دارند و از جمله بهترين هتل‌هاي اين شهر مي‌توان به هتل «فير مونت لچاتئو» (Fairmont Le Chateau)، و سيتي هتل اشاره كرد. اين دو هتل از بهترين هتل‌هاي كبك است.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۱۰ مكان برتر طبيعت گردي در كبك

پياده‌روي و طبيعت‌گردي يكي از كارهاي دوست‌داشتني است كه امروزه تعداد زيادي از گردشگران و توريست‌ها را به خود جلب كرده است. به همين دليل شناخت مكان‌هاي مناسب براي يك پياده‌روي و طبيعت‌گردي بسيار مهم است.

اغلب گردشگران استان كبك (Quebec) را به واسطه‌ي طبيعت زيباي وحشي و ستودني‌‌اش، مي‌شناسند است. اين استان با قرارگيري در خاك كانادا و نيز با حضور در تپه‌هاي دامنه‌اي كوه آپالاچي (Appalachian: رشته كوهي است مناسب براي كوهنوردي كه با طولي برابر با ۳۰۰ كيلومتر، در بخش شرقي آمريكا و در بين كوهستان اسپرينگر در ايالت جورجيا و نيز كوهستان كاتادين در ايالت مين قرار گرفت است)، يكي از بهترين مكان‌ها با تنوعي از مناسب‌ترين زمين‌ها و نواحي براي پياده‌روي و قدم زدن محسوب مي‌شود.


مطالب مرتبط: دلايل رد شدن ويزاي كانادا


۱. مسير سنت ريموند (Saint Raymond)

Vallée Bras du Nord، با قرارگيري در شهرك‌هاي شرقي ريموند (Raymond)، يكي از مشهورترين مسيرهاي پياده‌روي شناخته شده با طولي بالغ بر ۸۰ كيلومتر است. در اين منطقه، مسيرهاي مبتدي، متوسط و دشوار وجود دارد كه با توجه به توانايي و علاقه‌ي دوستداران به طبيعت براي پياده‌روي انتخاب مي‌شود. همچنين حضور ۸ پناهگاه و اقامتگاه‌هاي مختلف در طول مسير و سراسر منطقه‌، يكي از تسهيلاتي است كه براي علاقه‌مندان به پياده‌روي و طبيعت‌گردي درنظر گرفته شده است. اين اقامتگاه‌ها، در تمام ساعات شبانه‌روز و كل سال، در حال ارائه‌ي سرويس به مشتريان و گردشگران است.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۲. مسير Les Sentiers de l’Estrie

يكي ديگر از مسيرهاي مناسب پياده‌روي در شهرهاي شرقي، Les Sentiers de l’Estrie است كه از «شهرك ساتن» (Sutton)، به «روستاي كينگزبري» (Kingsbury)، با طولي برابر با ۲۰۰ كيلومتر امتداد دارد. اين مسير پياده‌روي فوق‌العاده از چندين كوه مشهور همچون «مونت ساتن» (Mont Sutton)، و «مونت افورد» (Mont Orford) كه از گزينه‌هاي بسيار مناسب براي اسكي روي برف شناخته مي‌شود، عبور مي‌كند. همچنين در طول مسير مي‌توانيد كمپينگ‌ها، پانسيون‌ها و مهمانخانه‌هاي متعددي را براي اقامت كوتاه‌مدت به همراه صبحانه بيابيد. جالب است بدانيد كه انجمن باشگاه غيرانتفاعي پياده‌روي، سالانه ۲۰۰ مسير پياده‌روي را براي علاقه‌مندان، ساماندهي مي‌كند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۳. مسير Deux-Criques (پارك ملي La Mauricie)

در شائونيگان (Shawinigan)، مسير Deux-Criques، يكي از چالش‌برانگيزترين مسيرهاي پياده‌روي است كه با طولي برابر با ۱۷ كيلومتر و عبور از بيابان‌هاي نفس‌گير و جاده‌هاي سخت و دشوار، در استان كبك هر سال شاهد حضور جمعي از علاقه‌مندان به پياده‌روي و طبيعت‌گردي است. بهترين زمان براي پياده‌روي در اين مسير، از ماه آوريل تا اكتبر است كه براي انجام آن به همراه داشتن وسايل و تجهيزات مناسب براي اين فعاليت‌ هيجان‌انگيز و در عين حال بسيار سخت، لازم خواهد بود. در طول مسير، مسافران و گردشگران مي‌توان در يك پياده‌روي هفت تا هشت ساعته، از تماشاي مناظر زيبا و بكر اين منطقه از كبك، لذت ببرند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۴. مسير Pingualuit Crater

بخش شمالي منطقه‌ي «نونويك» (Nunavik)، برخوردار از مسيري نسبتا آسان و با تنها ۲.۵ كيلومتر راه پياده‌روي است. اما موقعيت و محل قرارگيري دور آن ممكن است كه براي برخي از گردشگران و مسافران، سخت و نامناسب باشد. در اين مسير، حفره‌ يا دهانه‌ي آتشفشان Pingualuit را مشاهده مي‌كنند كه در نوع خود جالب و تماشايي است. اين دهانه، درواقع حوضچه‌اي است پرآب و دايره‌اي شكل كه به دليل شفافيت آب آن، به «چشم كريستال نونويك»، شهرت يافته است.


در مسير Pingualuit Crater، حضور دهانه‌ي آتشفشان با عمر ۱ ميليون و ۴۰۰ سال، بر جذابيت آن افزوده است.


دانشمندان معتقدند كه اين حوضچه‌ي جالب، توسط سقوط و برخورد يك سنگ آسماني به زمين در ۱ ميليون و ۴۰۰ سال پيش، ايجاد شده است. دهانه‌اي كه يكي از قديمي‌ترين و بهترين حوضچه‌هايي است كه امروزه در جهان وجود دارد. گردشگران مي‌توانند براي رفتن از مسير «Parcs Nunavik»، از يك تور مسافرتي نه روزه با تمامي امكانات با مبلغي برابر با ۴ هزار و ۹۹۹ دلار (حدود ۱۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان)، استفاده كنند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۵. لِس لاك (Les Lacs)، پارك ملي فوريلن (Forillon)

در ناحيه‌ي خيره‌كننده‌‌ي Gaspésie، «لس لاك»، يكي از مناظر زيبا و منحصربه‌فرد است كه از چشم‌اندازي گيج‌كننده از دره‌ي رودخانه‌ي موريس و چندين درياچه تشكيل شده است. اين منطقه‌ي شگفت‌انگيز، يك مسير چالش‌برانگيز پياده‌روي به صورت دايره‌اي شكل با طولي برابر با ۳۵ كيلومتر است كه با درنظر گرفتن مسير بين‌المللي آپالاچيان، به ۱۱۳۵ كيلومتر مسيري بكر و فوق‌العاده براي پياده‌روي و كوهنوردي، تبديل مي‌شود. مسير پياده‌روي آپالاچيان، با ۱۱۰۰ كيلومتر از دنباله‌ي آپالاچين به كوه Katahdin در «مين» (Maine)، شروع شده و با عبور از سراسر «نيوبرانزويك» (New Brunswick)، به بالاي شبه‌جزيره‌ي Gaspé ، گسترش مي‌يابد. كوهنوردان و طبيعت‌گردان هيچ نگراني از جا ماندن در مسير نخواهند داشت؛ چرا كه در طول راه اردوگاه‌ها و پناهگاه‌هاي كنار جاده‌ا‌ي متعددي را براي اسكان و استراحت، خواهند يافت.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۶. مركز حفاظت از حيات وحش ايستگاه شرقي مگدالين (Les Îles-de-la-Madeleine)

«Les Îles-de-la-Madeleine»، يا «جزاير مگدالن» (Magdalen)، به عنوان مركز تعداد زيادي از اقامتگاه‌هاي كوتاه‌مدت ديدني و خوش‌منظره‌ كه دسترسي به آن‌ها آسان است، شناخته مي‌شود. دو مسير پياده‌روي را مي‌توان در اين منطقه از كبك، عالي و ممتاز برشمرد. يكي از اين مسيرها، مركز حفاظت از حيات وحش ايستگاه شرقي است و ديگري نيز يك اكوسيستم سرسبز با گياهان منحصربه‌فرد و دوست‌داشتني است كه با پياده‌روي در آن مي‌توان از فرصت تماشاي پرندگان عالي و فوق‌العاده، بهره‌مند شد.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۷. مسير L’Acropole des Draveurs

شهر شارلوا (Charlevoix) در استان كبك، برخوردار از مسير پياده‌روي بسيار دشوار اما محبوب و دوست‌داشتني با طولي برابر با ۱۰ كيلومتر و ۴۰۰ متر است. مسيري كه گردشگران و طبيعت‌گردان بين ۴ الي ۶ ساعت طول مي‌كشد تا آن را به اتمام برسانند. هرچند اين مسير با سختي‌هاي خاص خود همراه است، ولي زيبايي طول راه و چشم‌اندازهاي مسير به گونه‌اي چشم‌گير و دوست‌داشتني است كه ارزش اين زمان صرف كردن و تحمل سختي را خواهد داشت. در طول مسير مي‌توان مكان‌هاي متعددي را مشاهده كرد كه همه داراي مناظر پانوراماي بسيار زيبا است و خود از دلايل محبوبيت اين مسير پياده‌روي در بين گردشگران و طبيعت‌گردان محسوب مي‌شود.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۸. پارك ملي در سگنه (Sentier du غير مجاز مي باشدuenay)

در «سگنه لاك سنت ژان» (غير مجاز مي باشدuenay-Lac-Saint-Jean)، «پارك ملي Sentier»، با ۴۲ كيلومتر طول، يكي ديگر از مسيرهاي فوق‌العاده براي پياده‌روي و لذت بردن از طبيعت ناب و بكر شهر كبك، است.


مسير پارك ملي Sentier، با حضور آبشارهاي زيبا و مناظر خيره‌كننده، بسيار زيبا و دوست‌داشتني است.


هرچند پيمودن اين مسير، مدت زمان ۲۱ ساعت طول مي‌كشد و تقريبا دو تا سه روز در سفر به سر خواهيد برد، ولي يكي از بهترين تجربه‌هاي پياده‌روي چند روزه‌اي است كه گردشگران و طبيعت‌گردان خواهند داشت. در اين مسير دوست‌داشتني، روبه‌رو شدن چهره‌به‌چهره‌ي گردشگران با حيوانات محلي، تماشاي آبشارهاي زيبا و حيرت‌انگيز و نيز مناظر خيره‌كننده و شگفت‌انگيز، از جمله تجربياتي است كه هر طبيعت‌گرد و مسافري آن را خواهد داشت.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۹. پارك ملي مجمع‌الجزاير مينگان (Mingan)

Île Nue مينگان در ناحيه‌ي مسكوني «كوت-نور» (Côte-Nord) استان كبك، يك مسير پياده‌روي دايره‌اي آسان با طولي برابر با ۸ كيلومتر و ۳۰۰ متر در اطراف يك جزيره‌ي زيبا است كه پيمودن آن حدود ۳ الي ۴ ساعت طول مي‌كشد. چشم‌انداز زيبا و حيرت‌انگيز در اين منطقه وجود دارد كه به «بارن» (the barrens)، نامگذاري شده كه نام آن با توجه به آنچه كه در آن منطقه خواهيد ديد، مناسب و به جا انتخاب شده است. در اين جزيره زيستگاه گونه‌هاي درختي بونساي يا دارسان (bonsai: درختان كوتاه گلداني كه زيستگاه اصلي آن‌ها كشور ژاپن است)، و به طور متفاوت يا وگرنه يا درغيراينصورت آن هست بادزده يا بربادرفته يا بوسيله باد جارو شده، خاكستري و تا حدي تيره رنگ يا تند و تلخ يا سخت است. نكات برجسته‌ي اين مسير پياده‌روي، تماشاي «كوره‌هاي باسك» (Basque)، از آثار باستاني باقيمانده از قرون ۱۷ و ۱۸ ميلادي و نيز مشاهده‌ي پرندگان دريايي نادر است.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

۱۰. مسير پياده‌روي چامپلين؛ پارك گاتينو (Gatineau Park)

در «اوتاوا» (Outaouais)، مسير پياده‌روي چامپلين، يك مسير كوتاه و در عين حال ساده است كه طول آن برابر با ۱ كيلومتر و ۳۰۰ متر است. عبور از اين جاده با پاي پياده تنها ۳۰ دقيقه طول مي‌كشد. چشم‌اندازهاي بي‌نظير در چامپلين، از مزاياي منحصربه‌فرد و قابل توجهي است كه در اين مسير وجود دارد و باعث مي‌شود طبيعت‌گردان و گردشگران ضمن حضور در آن، از تماشاي مناظر حيرت‌انگيز و نفس‌گير دره‌ي اتاوا كه شامل سپر كانادا (Canadian Shield: زمين‌هاي بسيار كهن در كانادا كه نيمي از مساحت آن را فرا گرفته و به صورت محدب، پيچيده و درهم و متشكل از سنگ‌هاي آذرين و دگرگوني‌هاي دوران مختلف است) و زمين‌هاي پاييني ساحل سنت لارنس است، لذت ببرند.

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

چرا كبك بهترين شهر كانادا است؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 42

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 424
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 91
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 388
  • بازدید ماه : 148
  • بازدید سال : 4133
  • بازدید کلی : 203659
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی